Педагогічне есе

Професія вчителя - професія для справжніх романтиків.
І все ж це дивна професія! Робота з дітьми дає можливість людині проявити все найкраще, що в ньому закладено: і душевні якості, і здібності, і вміння. З душевними якостями зрозуміло, а от здібності, вміння...
Багато учнів в нашому професійному ліцеї, та, що гріха таїти, і в школах, погано читають, неграмотно викладають свої думки, а, найголовніше, вважають, що їм не потрібні знання, що життя прожити можна і без цього. Звичайно, можна! Наприклад, заробити гроші, знайти роботу, де не потрібно грамотність та інтелект. Можна будувати будинки, лагодити дахи, стати електриком, зварником, прохідником. І нелегко переконати їх у тому, що знання, отримані під час навчання - дають кожному величезний потенціал, вміння спілкуватися з людьми, знаходити вихід з найскладніших життєвих ситуацій. Сьогодні я особливо гостро розумію це.
Для того, щоб мої учні сприймали знання як дійсно потрібні, їм необхідно поставити перед собою і вирішити значущу для них проблему, взяту з життя, застосувати для її вирішення певні знання та вміння, у тому числі й нові, які ще належить придбати, і отримати в підсумку реальний, відчутний результат.
Я постійно задаюся питанням: як побудувати урок, щоб дітям було цікаво вчитися, а мені самій відчути моральне і професійне задоволення від своєї праці.
Відомо, що без інтересу до предмета, методично правильно побудований урок з викладом матеріалу на найвищому науковому рівні, із залученням необхідних прикладів з практичного життя не дає бажаного результату: «Усі наші задуми, всі пошуки і побудови перетворюються на прах, якщо в учня немає бажання вчитися», - писав видатний педагог ХХ століття В.О.Сухомлинський. Ну, а з точки зору учня, найбільший недолік школи - це неможливість для нього вільно, повною мірою використовувати досвід, набутий поза школою, в самій школі. І, навпаки, з іншого боку він виявляється нездатним застосувати в повсякденному житті те, чого навчився в школі.
Вирішення цього питання я бачу у застосуванні методу проектів. Проект - це відмінна підготовка учнів до того, щоб вони думали і говорили самостійно. Уміння, які набувають діти, служать їм добру службу. Вони вчаться домагатися просування в роботі і використовувати в ній методи і правила «рефлективної практики», відкрито висловлювати свої ідеї та думки. Вони вчаться робити цю роботу надбанням публічності, розвивати навички лідера, робити презентації, виступати на конференціях. Бути впевненими в собі і формувати самоповагу, мати свій голос і чути іншого. Вони знають, що їхні ідеї можуть втілитися в життєздатні проекти.
Сутність і цінність освітніх проектів полягають у тому, щоб навчити дітей проектувати власну траєкторію руху. Школа майбутнього - школа проектів!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Маляренко  Вікторія Вікторівна Вчитель початкових класів Криворізької гімназії №49