І все ж це дивна професія! Робота з дітьми дає можливість
людині проявити все найкраще, що в ньому закладено: і душевні якості, і
здібності, і вміння. З душевними якостями зрозуміло, а от здібності, вміння...
Багато учнів в нашому професійному ліцеї, та, що гріха
таїти, і в школах, погано читають, неграмотно викладають свої думки, а,
найголовніше, вважають, що їм не потрібні знання, що життя прожити можна і без
цього. Звичайно, можна! Наприклад, заробити гроші, знайти роботу, де не
потрібно грамотність та інтелект. Можна будувати будинки, лагодити дахи, стати
електриком, зварником, прохідником. І нелегко переконати їх у тому, що знання, отримані
під час навчання - дають кожному величезний потенціал, вміння спілкуватися з
людьми, знаходити вихід з найскладніших життєвих ситуацій. Сьогодні я особливо
гостро розумію це.
Для того, щоб мої учні сприймали знання як дійсно
потрібні, їм необхідно поставити перед собою і вирішити значущу для них
проблему, взяту з життя, застосувати для її вирішення певні знання та вміння, у
тому числі й нові, які ще належить придбати, і отримати в підсумку реальний,
відчутний результат.
Я постійно задаюся питанням: як побудувати урок, щоб
дітям було цікаво вчитися, а мені самій відчути моральне і професійне
задоволення від своєї праці.
Відомо, що без інтересу до предмета, методично правильно
побудований урок з викладом матеріалу на найвищому науковому рівні, із
залученням необхідних прикладів з практичного життя не дає бажаного результату:
«Усі наші задуми, всі пошуки і побудови перетворюються на прах, якщо в учня
немає бажання вчитися», - писав видатний педагог ХХ століття В.О.Сухомлинський.
Ну, а з точки зору учня, найбільший недолік школи - це неможливість для нього
вільно, повною мірою використовувати досвід, набутий поза школою, в самій
школі. І, навпаки, з іншого боку він виявляється нездатним застосувати в
повсякденному житті те, чого навчився в школі.
Вирішення цього питання я бачу у застосуванні методу
проектів. Проект - це відмінна підготовка учнів до того, щоб вони думали і
говорили самостійно. Уміння, які набувають діти, служать їм добру службу. Вони
вчаться домагатися просування в роботі і використовувати в ній методи і правила
«рефлективної практики», відкрито висловлювати свої ідеї та думки. Вони вчаться
робити цю роботу надбанням публічності, розвивати навички лідера, робити
презентації, виступати на конференціях. Бути впевненими в собі і формувати
самоповагу, мати свій голос і чути іншого. Вони знають, що їхні ідеї можуть
втілитися в життєздатні проекти.
Сутність і цінність
освітніх проектів полягають у тому, щоб навчити дітей проектувати власну
траєкторію руху. Школа майбутнього - школа проектів!
Комментариев нет:
Отправить комментарий